Demensprosjektet med solfylt Rigmor-tokt
Det gikk ikke "I Ball" på bøljan blå Samfunn
Synonymet "GÅ I BALL" er jo befengt med noe som faller i fisk, for å bruke det ramsalte uttrykket av frasen. Men under sommeravslutningen for Demenskoret i Bærum, hvor Bærum Sportsklubb ble invitert med av Demensforeningens leder, Kristine Hennie til en tur på bøljan blå med Rigmor, så var det ingen ting som gikk i ball eller falt i fisk, selv om klubbens demensprosjekt med fotballtrening hver tirsdag, har slagordet "Det går i ball - i Bærum".


Da kaptein Bjørn Salomonsen ringte i bjella på ærverdige Rigmor, var det en forventningsfull gjeng med sangglade medlemmer av demenskoret i Bærum, spillere med pårørende, trenere/hjelpere fra BSK samt representanter fra Demensforeningen i Bærum. Og for ikke å glemme, primus motor for demensprosjektet, BSK og Seniorgruppas Ole Bjørn Harang.

Værgudene spilte bokstavelig talt også på lag denne nydelige junidagen, som skapte stor stemning ombord.
Kapteinen loste oss trygt gjennom Slependrenna (vi trengte ikke ro - ro - ro), videre under Nesøybroen forbi Torbjørnsøy og Furuholmen (Magne sto ikke og vinket) og så inn for landligge ved kaia i Middagsbukta. Der var det klart for matservering med de lekreste smørbrød og gode kaker fra gjengen hos "Høl i CV-en".
Og selvsagt ble det sang, må vite. Demenskoret hadde jo mønstret fulltallige opp, og ga turen en koselig atmosfære. Sangen hadde når sant skal sies startet litt før landligge også, godt dratt i gang av seremonimester og trekkspiller Gunder Gundersen.

Etter denne idylliske pausen mellom Langåra og Brønnøya, så gikk turen mot Kadettangen igjen, via yttersiden av Ostøya, inn i sundet mellom Ostøya og Grimsøya og så yttersiden av Kalvøya.

Og det var bare glade fjes å se som mønstret av Rigmor.
Undertegnede vil takke Ole Bjørn og hans medhjelpere i Seniorgruppa, samt samarbeidet med Demensforeningen for det utrolige engasjementet og samfunnsnyttige prosjektet som "Det går i ball - i Bærum", er.

Og neste sesong er det ny giv på AJ Arena.
På hovedbildet: Bærum Sportsklubb og Demensforeningens representanter i skjønn forening foran styrhuset på Rigmor og kaptein Bjørn Salomonsen. Fra v.: Grethe Holm, Merete Lippert Tobiassen (bak henne, Narve), Kristine Hennie, Inge, Rolf, Pablo, Ole Bjørn og Andreas.
Tekst og foto: Jan Gutubakken